(0513) 744 169Inloggen
Terug naar het overzicht

Volgjewoning; na twee jaar niet meer weg te denken bij Nikkels bouwbedrijf

  • On 20 augustus 2018

Hanneke Janssen in gesprek met Henry Bonhof, kopersbegeleider bij Nikkels.

Nikkels bouwbedrijf bv in Twello startte ruim twee jaar geleden met Volgjewoning. Ze begonnen voorzichtig met twee pilotprojecten, maar inmiddels is Volgjewoning er bijna niet meer weg te denken. Sterker nog; het is een belangrijk onderdeel van het bedrijf dankzij de vele mogelijkheden die het pakket biedt.

Henry Bonhof is kopersbegeleider bij Nikkels en werkt dagelijks met Volgjewoning. “We hebben voor dit pakket gekozen om efficiënter te kunnen werken en om te voldoen aan de wensen van de hedendaagse klant. Voorheen was het zo dat we elke koper op kantoor uitnodigden en wel twee uur met elkaar om tafel zaten. Ging het om een project van 20 woningen, dan was je dus veertig uur met elkaar aan het praten. Dat ging ten koste van onze service. Omdat we zoveel gesprekken hadden, waren we telefonisch vaak niet bereikbaar en stroomde onze mailbox over.”

Overzichtelijk; alles op één plek

Volgjewoning zorgt ervoor dat de klant 24 uur per dag inzicht heeft in de situatie rondom zijn of haar woning. “Alle informatie is op één en dezelfde plek terug te vinden. Van de koop-/aannemingsovereenkomst tot de meerkeuzelijst en meterkastlijst. Ook beschikt Volgjewoning over een chatfunctie. Ik raad klanten tegenwoordig aan om altijd via de chat contact met mij op te nemen. Het werkt lekker snel en bovendien worden chatgesprekken vastgelegd in hetzelfde systeem, dus je weet precies wat voor afspraken je met elkaar hebt gemaakt.”

Dat alles staat vastgelegd in één systeem heeft nog een ander voordeel: collega’s kunnen projecten gemakkelijk overnemen van elkaar bij bijvoorbeeld ziekte of vakantie.” Je hoeft geen antwoorden op te zoeken in elkaars mail of op het netwerk. Alles is te vinden in Volgjewoning. Daarmee bied je de klant de continuïteit waar hij/zij recht op heeft.”

Goede en snelle service

Over de service van Volgjewoning is Henry erg tevreden. “Als we vragen hebben, kunnen we bellen en krijgen we vaak meteen antwoord. Maar ze zijn ook proactief. Zo is Miranca van der Tol laatst nog bij ons op kantoor geweest om te kijken hoe we Volgjewoning gebruiken en waar nog kansen voor ons liggen. Het pakket bleek over heel handige mogelijkheden te beschikken, die wij nog niet gebruikten. Het is goed dat ze dat aangaf, want daardoor kunnen we nog efficiënter en klantgerichter werken.”

Volgjewoning in de toekomst

Inmiddels maakt een steeds groter deel van het bedrijf gebruik van Volgjewoning. “De werkvoorbereiding, administratie, secretariaat en vaste onderaannemers; er zijn allerlei koppelingen gemaakt met het interne ERP-systeem.”

Delen: