Interview met familiebedrijf Van Santvoort

We merken dat kopers steeds hogere verwachtingen van ons hebben


Het familiebedrijf Van Santvoort, opgericht in 1924, is vanuit twee vestigingen actief in het ontwikkelen, realiseren, onderhouden en renoveren van woningen en utiliteitsgebouwen. Korte lijnen en vaste aanspreekpunten die verantwoordelijk zijn voor een nieuwbouwproject zijn ‘key’ voor Van Santvoort.
Van calculatie en inkoop tot de nazorg evenals alle in- en externe communicatie.

“We hebben nu eigenlijk meer contact met onze klanten, terwijl het ons minder 
tijd kost en de kans op fouten fors is verminderd.”

“De behoeften van kopers zijn enorm gegroeid. Men wil tegenwoordig zoveel aan een woning kunnen veranderen. Kregen we voorheen vooral vragen over extra wandcontactdozen, zo denken
wij tegenwoordig ook mee over de indeling van de woning, de binnendeuren, trappen en zelfs over het woonklaar opleveren met bijvoorbeeld vloeren en raambekleding. Geen optie is te gek.
Echter, iedere keuze heeft zijn eigen deadline. Om dit proces beter te stroomlijnen, hadden wij behoefte aan een professioneel platform waarin we de gemaakte keuzes en afspraken eenduidig konden vastleggen, zodat zowel de kopers als de bouwers op ieder moment weten waar ze aan toe zijn”, aldus Heidi van Diest, Verkoopmanager bij Van Santvoort Bouw.

Bij de start van een nieuwbouwproject worden de wensen van de kopers eerst in twee persoonlijke gesprekken op hoofdlijnen vastgelegd. “In het vervolgtraject communiceerden we voorheen vooral via email, één op één. Dat werd op den duur heel arbeidsintensief en foutgevoelig. Met Volgjewoning kunnen we nu laagdrempelig communiceren met onze klanten en doordat
collega’s elkaars berichten kunnen inzien, kan iedereen antwoorden! Zo ontstaat er geen vertraging als iemand er een dag niet is. Dat geeft overzicht en rust aan de kopers. Daarnaast
kunnen we ook alle kopers tegelijk een nieuwsbericht sturen, al dan niet uitgesplitst per woningtype.”

We verwachten dat Volgjewoning een belangrijke rol blijft spelen om de klantreis voor de kopers nóg beter in beeld te brengen. Communicatie wordt een steeds belangrijker onderdeel en daar is Volgjewoning heel geschikt voor.

Heidi van Diest, Verkoopmanager van Santvoort

 

Lees hier de volledige uitgave van de nieuwe Volgjewoning krant april 2022

scroll back to the top