Revive 5 jaar met Volgjewoning!

Als je het terrein oploopt waar Revive in Gent gevestigd is, zie je direct dat je met een bijzonder bedrijf te maken hebt. Het in het oog springende bedrijvenpand heeft een krachtige, transparante, industriële look and feel. Het pand is door Revive ontwikkeld om hun bedrijf te kunnen huisvesten. Ruimten die niet door Revive in gebruik zijn, worden verhuurd aan bedrijven met veelal eenzelfde dynamische inslag. De grote raampartijen laten je dwars door het gebouw heen kijken. Rechts staat een groepje mannen dat hun break benut met een potje tafeltennis. Even later in de meeting room spreken we Jeroen Coupé (Chief Technology Officer) en Sofie Daneels (Customer Success Manager) over het unieke bedrijf waarvoor ze werken en over de IT-zoektocht die leidde naar Volgjewoning.

Om te beginnen, wat doet Revive precies?

Sofie: “Revive is een projectontwikkelaar met een heel eigen visie op wonen; eigenlijk een buitenbeentje onder de projectontwikkelaars. Revive investeert in de duurzame transformatie van oude, verlaten stadsplekken.” Jeroen vervolgt: “Wat we feitelijk doen: rondom steden kopen we verlaten, vervuilde grond op dat we regenereren in duurzame woonbuurten waar het fijn wonen is. We bouwen hoogwaardig afgewerkte woningen met veel groenruimte. Juist het groene aspect in de stad is voor ons belangrijk.” Maar het is meer dan dat. Revive heeft ook een maatschappelijk doel namelijk een community bouwen die integreert in de bestaande omgeving. Hiertoe dragen ze verschillende initiatieven aan zoals een buurtschuur. Jeroen: “Vanaf het moment dat wij eigenaar zijn van een nieuwe plek, start een langdurig proces van ontwerp, procedures en vergunningen. Op dat moment geven wij de plek in handen van de buurt, sociaal-culturele organisaties en kleine ondernemers die creatieve plannen hebben met de leegstaande gebouwen op deze plek. Op die manier wordt de sociale cohesie al volop gestimuleerd nog voor de wijk ontwikkeld wordt”.

Jullie maken inmiddels al 5 jaar gebruik van Volgjewoning. Hoe verwerkten jullie voorheen bijvoorbeeld de data uit de klantendossiers? En wat heeft jullie doen besluiten dit te veranderen?

Sofie: “Voorheen hielden we alle klantdata en keuzes uit het koperstraject bij in een spreadsheet-programma. Op een bepaald moment bleken de bomvolle spreadsheets niet meer efficiënt en onvoldoende gebruiksvriendelijk”. Jeroen: “Dit moest anders kunnen in deze tijd. Zeker bij een bedrijf als het onze, dat graag in beweging is en waarvoor efficiëntie belangrijk is. Ook naar de kopers toe vinden we het belangrijk om ze adequaat te bedienen als het gaat om kopersbegeleiding. Als IT-geek ging ik op zoek naar vervangende software ter ondersteuning van de kopersbegeleiding. Omdat we geen passende software konden vinden, ontstond het idee om zelf software te ontwikkelen. Dat bleek een kostbaar en tijdrovend proces. Via ons netwerk werden we onverwachts geattendeerd op Volgjewoning. Het contact was snel gelegd en Volgjewoning bleek precies in huis te hebben wat wij zochten!”

Kun je vertellen wat het werken met Volgjewoning jullie oplevert?

Voor de kopers is het erg prettig dat alle informatie over het project op één platform te vinden is, van algemene projectinformatie zoals opleverdata tot persoonsgebonden dossiers met individuele koperskeuzes. Dit houdt het bouwproces voor de kopers overzichtelijk. Bovendien is het enorm gebruiksvriendelijk, wat de betrokkenheid bij het bouwproces stimuleert en de klantbeleving ten goede komt. Deze voordelen voel je zowel aan de klantzijde als aan onze zijde. Voor ons neemt de snelheid en de efficiënte van het begeleidingstraject toe. Ook is het eenvoudiger om aan de privacywetgeving te voldoen omdat alles in één applicatie beheerd wordt. Kortom; voor ons is het een uitkomst. En dan gebruiken we nog lang niet alle mogelijkheden; wat dat betreft leren we elke dag”.

Zijn er ook nadelen?

Sofie: “Voorheen bereikten we een grens qua gebruiksvriendelijkheid en was de kans op fouten maken groter. Nu dit is weggevallen, is een vergeten wachtwoord het meest voorkomende probleem. De nadelen zijn dus verwaarloosbaar. Kopers die qua leeftijd wat ouder zijn moeten soms even schakelen maar hebben het programma daarna snel door. De gemiddelde kopers van nu en van de toekomst zullen zich echter direct thuis voelen”.

Hoe zien jullie de toekomst met Volgjewoning voor je?

Sofie: “Wij hebben ervoor gekozen om eerder gestarte projecten niet om te zetten naar Volgjewoning en ze op de ‘oude manier’ af te ronden. Dus ik kijk er enorm naar uit om in de nabije toekomst alle projecten via Volgjewoning in te richten. En dat we nieuwe opties hebben ontdekt en hebben toegevoegd zodat de functionaliteit en automatisering nog meer toenemen. Documenten elektronisch laten ondertekenen en factureren via Volgjewoning is een wens voor de toekomst. Net als het platform op projectniveau te customizen.” Jeroen vult aan: “Dat de kopers in een herkenbare digitale omgeving van Revive komen waarin Volgjewoning achter de schermen functioneert. Inclusief een eigen webpagina (url). Dat zou voor mij als IT’er de ideale situatie zijn. Maar vooralsnog zijn we vooral blij dat we Volgjewoning gevonden hebben!”

Samengevat 

  • Alle projecten via Volgjewoning in te richten
  • Documenten elektronisch laten ondertekenen
  • Facturen rechtstreeks in het woningdossier Volgjewoning
  • Het platform customizen.
    Jeroen: “Dat de kopers in een herkenbare digitale omgeving van Revive komen waarin Volgjewoning achter de schermen functioneert. Inclusief een eigen webpagina (url). Dat zou voor mij als IT’er de ideale situatie zijn. Maar vooralsnog zijn we vooral blij dat we Volgjewoning gevonden hebben!”

Deze punten zijn inmiddels allemaal toegepast, dankzij de fijne samenwerking!

 

scroll back to the top