Na de oplevering van de nieuwbouwwoningen staan kopers te springen om in hun nieuwe huis te gaan wonen. Hoewel jij de puntjes uitstekend op de i hebt gezet, kan er onverhoopt iets verkeerd zijn gegaan. Denk aan het aanleggen van de leidingen of het installeren van de cv-ketel. Vanwege de garantie moet een koper dit kunnen melden.
Houd het eenvoudig en overzichtelijk en laat de koper via Volgjewoning een melding maken, het probleem omschrijven en een foto meesturen. Alle informatie is daardoor gebundeld en snel en eenvoudig te bekijken door de nazorgmedewerker. Hij of zij onderneemt direct actie. Zo is de koper snel geholpen.
Om te voorkomen dat alle meldingen op één hoop komen, kun je als bouwbedrijf een soort categorieboom inrichten. De nazorgmedewerker ziet op die manier precies om wat voor type melding het gaat. Bijvoorbeeld schilderwerk of het glas. Hiermee verzamel je veel informatie over het type meldingen in een project en kun je daar als bedrijf op sturen.
Afhankelijk van de melding wordt de juiste partij ingeschakeld. De nazorgmedewerker licht voor een lekkende kraan bijvoorbeeld het loodgietersbedrijf in. Op zijn beurt maakt de loodgieter een afspraak met de huiseigenaar. Is het probleem verholpen, dan rondt hij of zij de actie in de openstaande opdracht af.