In veel bouwbedrijven worden nog verschillende softwaretools gebruikt voor uitvoering, klantenbegeleiding en nazorg. Dat leidt al snel tot misverstanden, tijdverlies en dubbel werk. Daarom staat Volgjewoning altijd open voor koppelingen met andere softwareplatformen in de bouwsector. En goed nieuws: de koppeling tussen Volgjewoning en Aproplan is nu beschikbaar!
Waarom deze koppeling?
Op heel wat werven verloopt de communicatie tussen kantoor en werf niet altijd even vlot. Servicemeldingen en kwaliteitscontroles komen soms te laat of onvolledig door, en kopers hebben niet altijd zicht op de opvolging van hun meldingen. De nieuwe koppeling tussen Volgjewoning en Aproplan brengt daar verandering in.
“We merkten dat veel partijen dezelfde gegevens meerdere keren invoerden – vaak in aparte Excel-bestanden of via e-mail,” vertelt Miranca van der Tol, zaakvoerder van Volgjewoning. “Dankzij de koppeling verdwijnt die dubbele administratie en werkt iedereen met dezelfde, actuele informatie.”
Ook vanuit Aproplan is de samenwerking enthousiast onthaald. Volgens Jasper Ott van Aproplan hebben zij ook hetzelfde doel voor ogen: één duidelijke informatiebron voor iedereen die bij het bouwproject betrokken is.
Hoe werkt de koppeling in de praktijk?
Werfbezoeken en kwaliteitsrondes
De koppeling zorgt voor een vlotte samenwerking tussen werf, kantoor en koper. Uitvoerders, onderaannemers of projectleiders leggen in Aproplan punten vast tijdens werfbezoeken en kwaliteitsrondes. Foto’s, opmerkingen en locatiepins op plattegronden kunnen worden toegevoegd en de meldingen worden gesynchroniseerd met het juiste koperdossier in Volgjewoning. De status en prioriteit zijn in beide systemen zichtbaar, en de koper kan een melding de status ‘opgelost’ meegeven.
Service & Nazorg
Na de (voor)oplevering verschijnt in Volgjewoning de kolom voor service en nazorg. Meldingen kunnen worden doorgestuurd naar Aproplan, waar ze als taken of punten in het juiste dossier verschijnen. Kopers zien altijd de actuele status van hun melding en kunnen ook hier zelf aangeven dat een punt opgelost is.
Weten hoe het werkt?
Ontdek het tijdens onze webinar op 11 december om 10:00 uur of plan een persoonlijke demo via www.volgjewoning.nl/contact. Bellen kan natuurlijk ook: +31 513 744 169. Aanmelden voor de webinar kan via onderstaande link⬇️
Aanmelden webinar Volgjewoning en de koppeling met Aproplan
