Volgjewoning en Isabel Group zetten in op volledig digitale woningbouwdossiers en processen

Het Nederlandse Volgjewoning voegt SignHere van Isabel Group toe aan zijn online toepassing om bouwprojecten in Nederland en België digitaal op te volgen. Eigenaars ondertekenen alle documenten met betrekking tot hun bouwproject digitaal en online. In ons land gaat projectontwikkelaar Ciril er als eerste mee van start.

80.000 handtekeningen

Isabel Group en Volgjewoning denken jaarlijks 80.000 documenten digitaal te ondertekenen, in Nederland en België. In ons land gebruikt projectontwikkelaar Ciril als eerste de koppeling met SignHere om bouwafspraken digitaal met klanten te verankeren. Ciril maakt deel uit van de Democo Group.

Volgjewoning zorgt voor helderheid tijdens de projectontwikkeling en de bouw. Alle communicatie en documentatie gebeurt via het online platform. Klanten vermijden zo fouten en tijdverlies, wat ook kostenbesparend werkt.

Met Volgjewoning kunnen projectontwikkelaars als Ciril klanten op het juiste moment keuzes laten maken voor bepaalde onderdelen van hun bouwproject: welke trap, tegels, parket, binnendeuren verkiezen ze, welk type keuken of badkamer, enzovoort. Dankzij een ingebouwde agenda weten ze perfect wanneer ze hun keuzes moeten bevestigen. Via het online woningdossier kunnen ze hun nieuwbouw- of renovatieproject kort opvolgen.

Volledig digitaal voor alle partijen

Die keuzes moeten de eigenaars met een handtekening bevestigen. “Documenten afdrukken en weer scannen is niet meer van deze tijd. Het is niet duurzaam maar ook niet praktisch. Onze dossierbeheerders ontvangen nu nog vaak foto’s van een getekend document. Dat zorgt af en toe voor misverstanden en soms zijn ze helemaal niet bruikbaar. Dankzij de koppeling met SignHere behoort dat tot het verleden. Ze tekenen elk relevant document nu immers met de wettelijk digitale handtekening van SignHere in hun eigen online woningdossier. Communiceren met klanten wordt heel wat eenvoudiger, alles verloopt conform de regelgeving en ook de klantervaring gaat erop vooruit”, zegt Namjoo Schefer, Head of Customer Experience bij Ciril.

Bij de bouw van een woning dragen verschillende partijen op verschillende momenten een specifieke verantwoordelijkheid. Volgjewoning geeft hen een duidelijk overzicht over de actuele informatie van het gehele project of een woning. Alle communicatie en documentatie verloopt via het centrale platform. Dat scheelt tijd, voorkomt fouten en werkt ook kostenbesparend.

scroll back to the top