Zo is Volgjewoning de vorige crisis ontstaan. In 2011 staken Miranca van der Tol als ervaringsdeskundige in het vak van kopersbegeleiding en Wytze van der Schaaf als ICT-er met roots in de bouw de koppen bij elkaar om een oplossing te bedenken voor een gestroomlijnder proces bij het begeleiden van kopers van projectmatige nieuwbouw.
Gevolg: de geboorte van Volgjewoning op 1 januari 2012.
Belangrijkste uitdaging: Hoe optimaliseer je de verwachtingen richting je kopers (of huurders) én creëer je een gestroomlijnd bouwproces voor alle betrokken partijen.
Wytze was direct heel duidelijk: Volgjewoning moest een platform worden. Niet ieder bedrijf moet zelf het wiel gaan uitvinden. Wellicht nog belangrijker: bouwbedrijven zijn geen ICT bedrijven en zij moeten zich richten op waar ze goed in zijn. En dat is het bouwen van o.a. woningen.
Maar het grootste voordeel van een platform is dat het constant doorontwikkeld wordt. Niet alleen vanuit vragen uit de markt. Volgjewoning is zelf ook constant op zoek naar de nieuwste ontwikkelingen om te integreren zodat het platform steeds slimmer en efficiënter wordt. Nieuwe ontwikkelingen zijn direct beschikbaar voor alle klanten.
Nu, 9 jaar later, is Volgjewoning een dynamisch bedrijf en actief in meerdere Europese landen. Door deze schaalvergroting is het mogelijk om de kosten voor onze klanten structureel laag te houden.
Transparante prijzen: Volgjewoning hanteert het ’Pay per Use‘principe. Je betaalt alleen voor wat je gebruikt. De kosten zijn hierdoor projectkosten. Dus geen licentiekosten of torenhoge consultancy uren. Met de inzet van Volgjewoning bespaar je veel tijd en vermijd je faalkosten.
Tot slot zijn we constant op zoek naar andere inventieve applicaties om mee te koppelen en zodoende de klantreis nog makkelijker en inventiever te maken voor de kopers, maar zeker ook voor alle betrokken partijen.