Maak de klantreis compleet met Service & Nazorg

“De servicemodule van Volgjewoning stelt ons in staat om de klantreis met de koper uit te breiden tot ruim na de oplevering. Hebben kopers toch nog een servicepunt of hebben ze storing of klacht, dan kunnen ze dat eenvoudig melden in hun persoonlijke dossier. Een stuk gebruiksvriendelijker voor onze kopers en voor ons als bouwer ideaal, omdat we in onze dashboards goed inzicht houden op meldingen en doorlooptijden. Zo blijven we bereikbaar als het nodig is.”
Hoefnagel Totaalbouw

 

Met de Service & Nazorg module kun je de klantreis compleet maken. Kopers kunnen na de oplevering via deze module servicemeldingen maken. De meldingen kunnen vervolgens makkelijk opgepakt worden en doorgezet worden naar onderaannemers. De module is gedurende 5 jaar na de start van het project te gebruiken zonder bijkomende kosten. Na deze 5 jaar kun je de Service & Nazorg blijven gebruiken. We brengen dan € 4,- per woning/per jaar in rekening om ervoor te zorgen dat alle data goed en veilig bewaard wordt op onze servers volgens de geldende Europese regelgeving.

Voordelen

  • Kopers kunnen servicemeldingen maken in hun vertrouwde Volgjewoning omgeving.
  • Alle betrokken partijen hebben een duidelijk overzicht van openstaande meldingen.
  • Onderaannemers hebben geen Volgjewoning account nodig.
  • Verschillende extra functionaliteiten om de module zo in te richten op de manier die voor jouw bedrijf het makkelijkst is en het best bij jullie werkproces past.

Hoe het werkt

  • Kopers krijgen een extra kolom op hun startscherm met de naam ‘Service & Nazorg’.
  • Via de nieuwe kolom kunnen kopers meldingen maken. Bij het maken van een melding kunnen zij kiezen onder welke categorie de melding valt. Deze beslisboom is door jou als bedrijf aan te maken en is project overstijgend.
    Maak de klantreis compleet met Service & Nazorg
  • Als bedrijf kun je aanleverpunten opstellen. Ook is het mogelijk om verplichte velden te creëren. Kopers moeten deze dus verplicht invullen om een melding te kunnen maken.
  • Zodra de melding gemaakt is, komt deze op het dashboard van de gekoppelde nazorg medewerker. Deze heeft vervolgens 4 actietypes:
    • 1) Extra informatie aanleveren; de koper heeft onvoldoende informatie aangeleverd. Geef hier aan welke informatie nog mist.
    • 2) Standaard; de melding wordt doorgezet naar de betreffende onderaannemer via Volgjewoning.
    • 3) Opdracht; de melding wordt doorgezet naar de betreffende onderaannemer via mail.
    • 4) Verzoek afwijzen; de melding valt bijvoorbeeld buiten jullie verantwoordelijkheid of de garantietermijn is verlopen.
  • De actie wordt uitgevoerd en als afgerond gemarkeerd. Als alle acties afgerond zijn, kan de nazorgmedewerker de melding als opgelost markeren.

Tijdens het proces kan er uiteraard met de verschillende partijen gecommuniceerd worden. Ook worden alle betrokken partijen op de hoogte gehouden door middel van notificaties.  

Verschil actietype ‘Standaard’ en ‘Opdracht’

Bij actietype standaard wordt de informatie via Volgjewoning verstuurd en dient de onderaannemer een Volgjewoning account te hebben. Daarentegen wordt bij actietype opdracht alle informatie via de mail verstuurd in de vorm van een werkbon. Op de werkbon vindt de onderaannemer alle informatie. De onderaannemer kan vervolgens via de mail (of de aangegeven communicatievorm) de afgetekende werkbon terugsturen en de nazorg medewerker kan deze uploaden en de actie en/of de melding als opgelost markeren.

Maak de klantreis compleet met Service & Nazorg
scroll back to the top